Алгоритм дій аптек з 1 січня 2017 р. у світлі нового державного регулювання цін на ліки — поради науковця

28 Грудня 2016 12:35 Поділитися

107218У світлі прийняття 9 листопада 2016 р. урядової постанови № 862 щодо державного регулювання цін у учасників ринку досі виникає питання, як їм працювати з 1 січня 2017 р., якщо не буде вчасно прийнято Порядок розрахунку граничної оптово-відпускної ціни на лікарські засоби (далі — Порядок розрахунку), адже у цьому випадку буде відсутня база (гранична оптово-відпускна ціна) для нарахування граничних постачальницько-збутових та роздрібних надбавок у розмірі 5 та 15% відповідно.

Із цим питанням ми звернулися до Віталія Пашкова, доктора юридичних наук, завідувача кафедри цивільного, господарського та екологічного права Полтавського юридичного інституту Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого:

«Ст. 19 Конституції України встановлює, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У випадку, якщо до 1 січня 2017 р. не буде прийнято Порядок розрахунку, фактично виконати положення постанови КМУ № 862 буде неможливо через відсутність необхідної нормативно-правової бази.

З іншого боку, постановою КМУ № 862 не встановлено будь-яких обмежень на реалізацію лікарських засобів.

В Україні діє основоположний базовий принцип «дозволено все, що не заборонено законом», яким гарантується можливість діяти будь-яким чином та у будь-який спосіб, не порушуючи свободу, права інших людей чи законодавчі заборони.

Що стосується розміру надбавок на регульовані лікарські засоби, які необхідно застосовувати з 1 січня 2017 р., зазначу наступне.

23 грудня МОЗ України винесло на громадське обговорення проект КМУ щодо внесення змін до постанови КМУ від 9 листопада 2016 р. № 862, який у тому числі передбачає виключити положення, яке з 1 січня 2017 р. скасовує граничні постачальницько-збутові (10%) та роздрібні (25%) надбавки, встановлені постановою КМУ від 17.10.2008 р. № 955, і залишити їх чинними.

У випадку, якщо даний проект буде прий­нято до 1 січня 2017 р., на лікарські засоби, які входитимуть до Національного переліку основних лікарських засобів (далі — Національний перелік), але не включені до переліку 21 міжнародної непатентованої назви (перелік МНН), затвердженого постановою КМУ від 09.30.2016 р. № 863, та реалізовуватимуться за власні кошти громадян, встановлюватимуться регульовані націнки, які діють на сьогодні, тобто 10 та 25%. Нагадаю, що порядок формування цін на лікарські засоби, включені до Національного переліку, визначено постановою КМУ від 25.03.2009 р. № 333Прим.ред.: 28 грудня 2016 р. Уряд прийняв відповідну урядову постанову.

Аптеки — це перш за все заклади охорони здоров’я, які повинні виконувати свої функції і безперебійно забезпечувати населення лікарськими засобами. Однак від свавілля контролюючих органів ніхто не застрахований. Тому учасники ринку мають бути готові до захисту своїх прав у судовому порядку, а фахівці Полтавського юридичного інституту Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого готові надати правову підтримку».

Найближчим часом ми також надамо коментарі інших науковців та практикуючих юристів з цього приводу.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті