|
|
— Розвиток діяльності компанії «Протек-Фарма» на території України здійснюється відповідно до стратегічних планів холдингу «Протек». Як відомо, компанія «Протек» вже кілька років займає провідні позиції на російському ринку фармдистриб’юції. Можна сказати, що на сьогодні компанія «Протек» у Росії досягла запланованих обсягів: ринкова частка продажу її продукції складає близько 25%. Програма розширення географії діяльності компанії в Росії також практично виконана: 42 регіональні філії забезпечують медикаментами практично всю країну. Наступним кроком «Протека» повинен стати розвиток бізнесу в країнах СНД, Східної Європи й Азії, що передбачено програмою розвитку холдингу. За результатами вивчення ринків сусідних країн найбільш перспективним визнано український фармацевтичний ринок, що динамічно розвивається. Крім того, тенденції його розвитку мають дуже багато спільного з російським. Усім цим зумовлене створення в Україні ТОВ «Протек-Фарма».
— Як ви оцінюєте нинішню ситуацію на українському ринку фармацевтичної дистриб’юції та за рахунок яких його учасників формується ринкова ніша «Протек-Фарма»?
— На нашу думку, український ринок фармацевтичної дистриб’юції цілком ще не сформований. Значну частину його учасників складають середні і дрібні оптові фірми, що не можуть забезпечити належний рівень дистриб’юції на всій території України. Консолідацію українського фармацевтичного ринку необхідно проводити саме навколо великих дистриб’юторських компаній і «Протек-Фарма» разом з розвинутими українськими компаніями сприятиме прискоренню цього процесу. «Протек» у Росії знають як компанію, що відстоює інтереси легального бізнесу і бореться з такими негативними явищами, як поширення фальсифікованої, контрафактної продукції, функціонування тіньового ринку. На українському ринку «Протек-Фарма» дотримуватиметься тих самих принципів. Незважаючи на схожість з російським, ринок України має свої особливості, зумовлені нормативно-правовою базою, розміром території, деякою мірою — менталітетом, які ми враховуємо у своїй роботі.
— Появу в Україні ТОВ «Протек-Фарма» супроводжував цілком зрозумілий галас у «кулуарах» фармринку, однак сама компанія, немов давши «обітницю мовчання», не поспішала голосно заявляти про себе, наприклад, у пресі. З чим це пов’язано?
— Ми прагнемо формувати імідж компанії на українському фармацевтичному ринку за рахунок конкретних дій, що характеризують ТОВ «Протек-Фарма» як реальну, а не бутафорську оптову компанію, яка здійснює повний цикл дистриб’юції та забезпечує якісний супровід товару. Тому було б недоцільно голосно заявляти про себе, нічого фактично не зробивши. Протягом минулого року ми активно працювали над створенням інфраструктури, що відповідала б рівню національного дистриб’ютора, формуванням бази клієнтів, асортименту і налагодженням партнерських відносин з виробниками. Робота в цьому напрямку продовжується, однак із проміжними результатами ми уже можемо ознайомити читачів «Щотижневика АПТЕКА». Крім центрального складу, розташованого в м. Києві, на даний час «Протек-Фарма» має також склади в Харкові, Донецьку, Івано-Франківську і Миколаєві, що обслуговують 14 регіональних торгових підрозділів і дають змогу максимально швидко доставляти продукцію в названі міста і прилеглі до них території.
— Як формується асортимент продукції, що реалізується компанією «Протек-Фарма» в Україні, і яке місце займають у ньому медикаменти російського виробництва?
— У Росії близько 60% асортименту холдингу складають препарати зарубіжного виробництва і 40% — російського. Як уже згадувалося, ми враховуємо специфіку місцевого ринку, у тому числі спрямованість на підтримку вітчизняних виробників. Основними критеріями включення в асортимент тих чи інших товарних позицій є попит на них і гарантована якість. Українська фармацевтична промисловість вже зараз виготовляє та успішно просуває продукцію, що користується попитом на фармринку. На даний час прайс-лист ТОВ «Протек-Фарма» містить понад 2500 і стрімко наближається до 3000 товарних позицій. Укладено близько 100 прямих контрактів з виробниками, з них близько 60 — з відомими зарубіжними фармацевтичними компаніями, 3 — з російськими, а інші — з українськими виробниками. Хотілося б підкреслити, що ми не маємо наміру витісняти українських виробників з їх «рідного» ринку, пропонуючи продукцію російського виробництва, про що досить красномовно свідчать вищенаведені дані.
Хотілося б особливо відзначити, що ТОВ «Протек-Фарма» передусім зацікавлене в партнерстві з такими виробниками, які піклуються не лише про кількісний, але і якісний аспекти реалізації продукції, яких цікавить, що відбувається з товаром після того, як він потрапляє на склад. У свою чергу, нам небайдужа «доля» продукції після відвантаження її зі складу і надходження до аптечної мережі. Тому ми готові активно співпрацювати з виробниками у сфері контролю за рухом товару.
— Як будуються відносини компанії з клієнтами?
— Ми не зацікавлені в розвитку вторинного ринку дистриб’юції, тому формуємо свою базу клієнтів, що нараховує вже близько 1000 суб’єктів, з аптечних мереж і окремих аптечних закладів. Ми прагнемо враховувати особливості і труднощі кожного клієнта і плануємо розвивати програму технологічної й інформаційної підтримки аптек. Що стосується умов співробітництва, то ми використовуємо «російську» модель, яка передбачає товарне кредитування клієнтів і є вигідним інвестуванням коштів. Разом з тим, ми дуже ретельно слідкуємо за своєчасним погашенням дебіторської заборгованості і регулюємо терміни оплати залежно від конкретних умов діяльності кожного клієнта. Хотілося б спростувати чутки про демпінг як метод конкурентної боротьби з боку нашої компанії. «Протек» у Росії не є «дешевою» компанією, і в Україні ми не маємо наміру штучно занижувати ціни. Для розвитку інфраструктури, забезпечення якісного сервісу потрібні кошти, тому демпінг як метод конкурентної боротьби невигідний ні нам, ні нашим колегам з великих дистриб’юторських компаній, які давно діють на ринку, ні українському фармацевтичному ринку в цілому.
— Які плани щодо подальшого розвитку діяльності ТОВ «Протек-Фарма»?
— У 2004 р. заплановане відкриття низки регіональних складів, щоб охопити своєю діяльністю не менше 80% клієнтів роздрібного сегмента ринку, а також брати участь у тендерах і постачати медикаменти у лікувально-профілактичні заклади. Одним з основних завдань, що стоять нині перед ТОВ «Протек-Фарма», є створення розвинутої логістичної системи, яка б дозволила мобільно реагувати на попит і ефективно керувати товарними потоками. Ми плануємо в 2004 р. розширити асортимент до 3500 найменувань перш за все високоякісних лікарських препаратів, що користуються попитом, помітно збільшити кількість клієнтів та присутність у всіх регіонах України й зайняти гідне місце в команді провідних операторів українського фармацевтичного ринку, будуючи свою діяльність на основі відкритості, легальності, коректності та чесної конкурентної боротьби.
Вікторія Матвєєва
Фото Євгена Чорного
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим